Aanbod voor organisaties

Activiteiten die je kan organiseren met Avansa Limburg als partner

Ben je op zoek naar een cursus, lezing of workshop voor de leden van jouw vereniging of het publiek van jouw organisatie? Dat kan samen met Avansa Limburg. Hieronder zie je het hele aanbod, onderverdeeld per werkvorm, en daarbinnen per thema.

Klik op de titel van de activiteit voor alle inhoudelijke en praktische informatie. Waar gaat het over? Hoeveel kost het ? Wie zijn de begeleiders? Hoe lang duurt het? ...

Praktische en financiële informatie lees je onderaan deze pagina.

Interesse? Contacteer Inge Schops, zij helpt je verder met al je vragen.

Overzicht activiteiten

Financiële en praktische afspraken

  • Wat houdt een uitkoop in?

    Vanaf 1 januari 2024 werken we enkel nog in uitkoop. De vroegere formule 'samenwerking' verdwijnt.

    Algemene afspraken

    1. De partner zorgt voor de locatie.
    2. De partner zorgt indien nodig voor een bord, beamer, flip-over, …
    3. Avansa Limburg verzorgt het contact met de begeleider van de activiteit.

    Financieel

    • De uitkoopsom omvat de volgende kosten: honorarium begeleider, verplaatsingsonkosten begeleider, evt. extra materialen die nodig zijn voor de activiteit.
    • Avansa factureert een annulatiekost als de activiteit niet doorgaat. We gebruiken deze om de begeleider gedeeltelijk te vergoeden.
      • Bij annulatie meer dan 2 weken voor de start van de activiteit: 50% van de totale uitkoopsom;
      • Bij annulatie minder dan 2 weken voor de start van de activiteit: 100% van de uitkoopsom.
    • Op vraag van de partner kan Avansa de deelnemersadministratie uitvoeren (inschrijven, opvolgen betalingen). Dit kost € 50 extra.

    Administratief

    • Per activiteit maken we een samenwerkingsovereenkomst met alle inhoudelijke, praktische en financiële afspraken.
    • De partner geeft na afloop van de activiteit het juiste aantal deelnemers door aan Avansa, zodat wij dit correct kunnen opnemen in onze rapportage.

    Communicatie

    • De partner doet de praktische communicatie naar de deelnemers, en zorgt voor promotie via de eigen kanalen. Hierbij vermeldt de partner altijd de samenwerking met Avansa. Ons logo vind je op deze website onder 'Praktisch'.
    • Avansa publiceert de activiteit, tenzij het om een gesloten aanbod gaat, op haar eigen website en promoot deze via haar nieuwsbrief.
    • We spreken af wie de activiteit publiceert op UiTinVlaanderen: Avansa of de partner.

    Kwaliteit en evaluatie

    Wij vinden kwaliteit belangrijk. Daarom moedigen we aan dat al onze deelnemers een evaluatie invullen, op papier of digitaal. Indien gewenst, kan de partner gebruik maken van de digitale evaluatieformulieren van Avansa.

  • Kan ik als partner zelf de deelnameprijs bepalen?

    Ja, dat kan. Je kan de activiteit gratis aanbieden, of een deelnameprijs vragen.

    Als je deelnemers laat betalen voor de activiteit, gebruik je (minstens) twee tarieven:

    • Een standaardprijs, die je zelf bepaalt;
    • Een tarief dat max. 20% van de standaardprijs bedraagt, voor deelnemers die recht hebben op verhoogde tegemoetkoming, of die een UiTPAS met kansentarief hebben.

    We leggen geen maximum op voor de standaardprijs, die bepaal je zelf.

    Waarom twee verschillende prijzen?

    Avansa Limburg kiest volop voor inclusie. We stimuleren een breed publiek om deel te nemen aan onze activiteiten, met bijzondere aandacht voor kwetsbare doelgroepen. Zo willen we meer kansen geven aan mensen die minder toegang vinden tot educatie en sociaal-culturele participatie.

    Avansa is bovenlokale UiTPAS-partner. Dat betekent dat personen met een UiTPAS met kansentarief uit heel Vlaanderen, ook van buiten Limburg, bij Avansa maar 20% van de deelnameprijs betalen. We willen hier consequent in zijn en dit tarief dus toepassen op al onze activiteiten, ook de activiteiten die een partner uitkoopt.

  • Is er een korting voor armoedeverenigingen?

    Ja, Avansa stelt jaarlijks een budget ter beschikking voor verenigingen waar armen het woord nemen. Meer informatie lees je in het reglement.